fredag 5 februari 2010

SM-guldet går till Piraterna

Piraterna har många guldvapen 2010. Det gör att jag tippar Piraterna längst upp på pallen när vi summerar säsongen.

Visst hörde ni samma visa förra året. Och då gick det som det gick men när jag går igenom årets elitserielag och jämför förare mot förare har jag svårt att sätta Piraterna sämre än etta.

Det negativa är att jag känner mig tvungen att sätta nykomlingarna Valsarna sist. Jag har försökt att vara mer positiv och hitta ljusglimtar så att nykomlingar ska klara sig bra. Men tyvärr Valsarna, jag sätter er i botten av tabellen.

Så här slutar elitserien 2010 enligt mig:
  1. PIRATERNA
  2. DACKARNA
  3. VETLANDA
  4. LEJONEN
  5. VARGARNA
  6. INDIANERNA
  7. VÄSTERVIK
  8. ROSPIGGARNA
  9. VALSARNA

Till sist...27 april går tejpen.

Tips om speedwaynyheter eller synpunkter:
E-post: andreas.schander@corren.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar