lördag 13 juni 2009

Jag avslöjar min GP-favorit: Emil

Snöpligt slut i kvällens GP både för Emil Sajfutdinov och Nicki Pedersen. Förstnämnde touch the tape i första semifinalen och sistnämnde punktering i den andra semifinalen. Därmed försvann två av mina förhandsfavoriter.

Jasom Crump som vann ser riktigt vass ut men de andra tre finalisterna ikväll överraskade. Hancock tvåa, det unnar jag honom verkligen. Trea Gollob, han är verkligen den svåraste att tippa av alla, han är min gubbe i lådan varje gång. Fyra Nils-Kristian, inte riktigt den dansk som jag trodde skulle bli den bästa, men det är en av tjusningen i speedway-överraskningarna.

Till sist...Jag tjatar om Emil men som en speedwayskribent sa till mig "Jag har ett leende på läpparna varje gång Emil kör".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar