onsdag 3 juni 2009

Osportsligt så det förslår

Tack Piotr. Tack för att du tagit in filmning i speedwayen. Dessutom fick du hundraprocentig utdelning. Domaren svalde betet och nu lönar det sig att filma även i speedway. Så tack så väldigt mycket Piotr Protasiewicz.

För er som inte var på Kumla motorstadion i går kan jag berätta att Piraterna körde mot en säker 5-1 seger i matchens sista heat vilket hade betytt piratseger med 49-47. Då kanar Piotr omkull, ligger kvar tills heatet bryts, reser sig upp, borstar av sig lite grus och stegar in i depån.

Han uteslöts men hans lagkamrat och förre piraten Grzegorz Walasek vinner omstarten och heatet slutar 3-3 vilket istället räcker till indianseger med 49-47.

En sportslig förare reser sig upp, tar sin cykel och skyndar sig till innerplan så heatet kan fortsätta. Han hade hunnit. Han hade 50 sekunder på sig. 14 meter på 50 sekunder hinner till och med jag.

Att domaren inte fryser heatet som faktiskt är ett verktyg för att motverka just filmning är bara tragiskt. Nej Piotr. Du ligger inte på min tio i topplista över förare som jag gillar.

Veckans femetta...Går till Rafal Okoniewski som jag har underskattat totalt. Fortsätt så Rafal.

Veckans kedjebrott...Går till, ja just det, Piotr Protasiewicz för ditt sällan skådat osportsliga uppträdande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar