fredag 27 november 2009

Förare stängs av

Flera förare riskerar att bli avstängda från att köra i polska ligan nästa säsong enligt www.speedwaygp.com

Det var när Ostrow och Gniezno skulle mötas som båda lagens förare vägrade köra för att banan var för farlig. Ostrow har redan beslutat att både stänga av och bötfällda sina förare: Daniel Nermark, Chris Harris, Daniel King, Patrick Pawlaszczyk, Nicolai Klindt, Adrian Gomólski och Charles Zabik.

Nermark, King Pawlaszczyk och Nicolai Klindt stängs av i ett år medan Gomólski, Harris och Zabik fick två års körförbud. Det återstår att se om beslutet kommer att stå kvar eller inte.

Tjafset om huruvida banan är körbar eller ej fortsätter tydligen i Polen. I Sverige verkar det dock som att det blivit mindre problem efter regeln att bara lagledare, domare och lagkaptenerna får vistas på banan när en timmer återstår (tror det är en timme som gäller) till start.

I och för sig tillämpas inte regeln till hundra procent men faktum är att det i alla fall har blivit mindre tjafs om banans körbarhet i Sverige.

Till sist...Clayman (i Piraternas göstbok på www.piraterna.se ) håller inte med om min sågning av Damian Balinski. Men det verkar inte finnas en enda persoen som håller med mig på den punkten. Men Clayman, någon av oss får nog anledning att ta upp ämnet Balinski när serien drar igång.

2 kommentarer:

  1. Finns ingen som kan underhålla en speedwaypublik som Bally, både positivt o negativt. Ett Piratlag utan Balinski är inget riktigt Piratlag.

    SvaraRadera
  2. Piraterna har ett kanonlag och 2010 kan bli en enda stor piratfest. Så missförstå mig inte men i sportens värld funkar det inte att leva på gamla meriter. Så är det med Balinski. Jag vet vad han betyder i Motala och vad han har gjort för Piraterna tidigare.

    Att ha Balinski med kanske inte är så dumt men för att få ett drömlag, alltså det bästa laget du kan tänka dig, för det har nästan Piraterna, så vore Balinski den första föraren jag tog bort av de som nu skrivit på.

    Damian Balinski blir Piraternas åttonde viktigaste förare 2010.

    Om jag får fel så lovar jag att göra en pudel.
    Mvh
    Andreas Schander

    SvaraRadera