torsdag 19 november 2009

Valsarna beter sig som nybörjare

Piraterna vann kampen om Dobrucki. Men allvarligt, vad håller de på med? Valsarna alltså. De går ut och skryter om sitt lag och att de har värvat Rafal Dobrucki från Piraterna. När sedan Piraterna säger att de har fått polackens påskrift skyller Valsarna på dem.

"Man skriver inte kontrakt som sträcker sig till och med december", säger Valsarnas lagledare Robert Eriksson. Näh, men nu gjorde Piraterna det. Och även om han inte visste det kan de väl inte gå ut till pressen och säga att värvningen är klar utan att ha fått någon påskrift.

Jag säger det igen. Ingen förare är klar förrän han skrivit på. Själv skulle jag aldrig skryta för pressen vilka förare jag värvat innan jag läst påskriften med egna ögon.

Herregud Valsarna. Nog för att ni är nykomlngar men ni behöver inte agera som nybörjare för det.

En sportjournalist på Sportbladet skrev en gång i tiden att förarna är många gånger mer professionella än de som betalar ut deras löner. Om han har rätt vet jag inte men den här soppan styrker i alla fall den teorin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar