onsdag 28 april 2010

Piraternas storseger var förutsägbar

Premiären avklarad och i bland får jag in mina påståenden. Jag skrev att det skulle bli en lätt match för Piraterna och jag har tidigare varit kritsk mot Damian Balinski. Två gissningar - två rätt. Men det gör mig inte till någon överman precis. För dessa två gissningar var inga överraskningar - snarare bekräftelser.

Adrian Miedzinski var den enda Vargen som levererade poäng. Tai Woffinden, ja vad säger man, inte mycket till succéman där inte. I Piraterna var det riktigt kul at se Maciej Janowski med sina starter och heatsegrar. Lindbäck full pott. Och Jonas Davidssons två grymt sköna omkörningar i sista sväng.

Se också teveinslagen i 24 CorrenPlay där jag gör debut som tevereporter:
24 CorrenPlay: Inför Premiären Piraterna - Vargarna
24 CorrenPlay: Storvinst för Piraterna

Till sist...60-36 blev det om någon undrar. Men det viktigaste av allt var de 128 personer som kom utöver de första 4 000. Alltså, jag skrev tidigare att jag skulle springa ett marathon om det inte kom 4000 personer till matchen. Det kom 4 128. 128 personer räddade mig.

Till sist 2...Jag ska erkänna. Jag ska springa ett marathon ändå, det är redan bestämt. Zurich marathon närmare bestämt. Jag har tränat, inte mycket men mina totalt 10,5 kilometer fördelat på tre gånger är alltid en början. Men jag har ett år på mig, i april 2011 är det dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar