tisdag 31 augusti 2010

Kan Janowski och Piraterna skrälla i kväll?


Arkivbild: Andreas Schander

Nej, vi får knappast se en skräll i Vetlanda i kväll. Allt annat än hemmaseger är inte trolig. Däremot ska det bli riktigt intressant att se Piraternas nya stjärnpolack Maciej Janowski i kväll. För det är väl han tillsammans med Greg Hancock och Rafal Dobrucki piratfansen kan hoppas mest på ikväll. Den trion tror jag tar flest poäng på Vetlandas så kallade travbana.

Jag brukar få skit så fort jag är kritisk mot en bana men faktum är att de gånger jag varit i Vetlanda så är det "följa John-speedway" eller "pärlhalsband-speedway". Jag hoppas jag har fel för visst vill vi speedwaybanor som inbjuder till täta heat med många kamper.

Rafal Dobrucki är värd några extra ord, den alltid underskattade polacken har seglat upp som en riktigt storstjärna i Piraterna. Sällan omnämnd men värd att ge extra beröm.

Till sist...Piraterna slutar trea i serien och förmodligen får vi även se slutspelslottningen i kväll. Matchen Vetlanda - Piraterna sänds för övrigt på Canal plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar