onsdag 13 oktober 2010
Lindbäck byter klubb
Arkivbild: Andreas Schander
Piraterna har gjort ett stort misstag. De har inte velat behålla Antonio Lindbäck i Piraterna och nu väljer Lindbäck att köra för Indianerna från Kumla i stället.
Piraternas Stefan Andersson pratade ens inte med Lindbäck efter petningen i semifinalen. Det håller inte, kommunikation är ett måste på en så hög nivå.
Nästa år kör Lindbäck VM och räkna med att han får en nytändning nästa år och han kommer att göra stor succé i Indianerna, var så säkra. Lindbäck var inte bra i slutet på årets säsong men att ta in Balinski i stället var inte mycket bättre. Om Andersson och Lindbäck inte kommer överens så löser man det. Vad som än händer så löser man situationer.
Nä, Piraterna det här duger inte.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Äntligen nån som vet vad de handlar om:)
SvaraRaderaEn lagledare som öppet talar om förarens brister m.m är ingen "bra" lagledare.
Nja! Jag håller inte med. Vad vi vet är det som har stått i pressen och då framförallt vad Antonio har sagt. Vad Stefan egentligen har sagt vet vi inte. Men något har hänt mellan dem. Uppenbarligen så passar Antonio inte in i Piraterna. Kanske kan bero på hans inställning. Då dessutom Greg har med ett finger i Piraternas lagbygge så tror jag inte att det bara är Ando som har dupier.
SvaraRaderaSen tycker jag att det är helt rätt av Piraterna att fortsätta att satsa. Vad är alternativt!? Piraterna har en skuld, men det finns en plan för att betala av. Så länge man inte drar på sig fler skulder. Tror Piraterna skulle förlora mer på att inte satsa.
Det är verkligen en sorgens dag för oss Pirat-fans att missa en sådan här underbar speedwayförare som dessutom roar publiken. Med rätt stöd från lagkamrater och framförallt ledningen så är han en världsförare. Sådana behövs för att nå det efterlängtade guldet. Riktigt besviken på Pirat-ledning. Usch.
SvaraRaderaJag har tidigare berömt piratledningen för att verkligen bry sig om hur förarna mår. Och oavsett om Lindbäck tog en petning på fel sätt eller vad det än handlar om så kunde detta ha skötts annorlunda - med kommunikation.
SvaraRaderaOm en förare petas ska relationen vara så god så den petade ändå är där och peppar i depån.
Lindbäck är kanske inte världens lättaste att förstå sig på, men nog ska en elitklubb i Sveriges tredje största publiksport kunna ta hand om en elitförare och numer VM-förare bättre.
Apropå något helt annat: När det sedan gäller Piraternas satsning nästa år så går det inte att fortsätta som det var i år. Om skuldberget växer måste det ske en förändring. En ny storsponsor som kommer in eller ett billigare lag. Enkel kalkyl.
Jo jag kan hålla med om att kommunikationen borde ha varit bättre mellan Ando och Antonio. Men det jag menar är att vi inte vet vad som egentligen har hänt mellan dem. Sen som proffisionell förare så tycker jag att man stöttar laget även om man själv inte kör bra. Inte sticka innan matchen är slut är inte ok.
SvaraRaderaAngående satsningen så tror jag att Piraterna har det ekonomiska under kontroll. De har gjort en avbetalningsplan till kommunen. Sen ska de givetvis inte göra en storsatsning som gör att de drar på sig ännu fler skulder. Men för att lyckas och locka publik så gäller det att ha en stark trupp. Dock utan att riskera klubbens existens. Vad hade alternativet varit!? Köra med ett budgetlag som Rospiggarna gjorde och riskera att hamna sist i både tabell och publikliga.
Jag tycker att det som har hänt nu med att Lindbäck lämnar Piraterna är bra! Antonio har inte varit bra på slutet, plus att man måste kunna tåla en petning, kan man inte det så har han inte i laget att göra.
SvaraRaderaNu hoppas vi Piratfan att det kommer in lite nytt blod i laget så tar vi SM-GULD 2011!!!!
Go Piraterna Go!!!!!!
Stefan vs Ryan....och Stefan vs Antonio.....ser ni likheterna?? Kanske är Stefan som skulle lämnat piratskutan? Bara spekulerar.....
SvaraRaderaIntressant jämförelse. Men du har inte glömt alla de förare som kommer överens med Stefan?! Utan Stefan skulle troligen varken Hancock, Janowski eller Jonas D vara kvar. Ryan S och Antonio är för övrigt de två enda förarna som inte har velat ställa upp på kort från Mr Schander. De är även de två förare som har tjurat mest i motgång. Kanske det inte är Ando som är problemet. Bara spekulerar...
SvaraRaderaHej igen. Många intressanta inlägg. Jag tror som någon skrev att utan Andersson hade inte Piraterna kunnat knyta till sig varken Hancock eller Janowski. Och framför allt inte Sajfutdinov. Stefan har sagt att det året Sajfutdinov kör i Sverige så ska han köra för Piraterna. Och jag tror Stefan får rätt på den punkten. Och Ando är en person som knyter förare till sig. Hans entusism smittar av sig vilket är grymt värdefullt som ledare. Men i just Antonio-fallet anser jag, oavsett vad som har hänt att det hade gått att lösa bättre. Som sagt, en bra ledare löser problem. Det gäller att ha en tanke med varje beslut man tar, beslut ska inte tas i tjurighehet, eller i hämd och så vidare.
SvaraRaderaNär det sedan gäller Piraternas ekonomi så är det lite snett att kalla det för en avbetalningsplan med kommunen. Det är mer eller minre en gåva från Motala kommun. Och jag menar att om inget ändras så får piratledningen gå med mössan i handen till kommunhuet även nästa år. Växande skulder - ändra något radikalt, ändra en struktur, vad som helst men ekonomin måste lösas.
Till sist...Och visst är det så om du skriver. Att av alla förare jag har frågot om jag får ta en bild så är det två som någon gång har vägrat, Ryan Sullivan och Antonio Lindbäck.
Det är med blandad förtjusning som Antonio kommer till Indianerna. Kan bli en vinstlott i och med en GP satsning men han gör väl som de andra förarna där att han använder inte de vassaste motorerna i elitserien. Svaret får vi om ett år...
SvaraRaderaJo det är skoj med många intressanta inlägg. Vad avser Antonio så kan man undra vad som verkligen har hänt?! I våras och i sommar fungerade Ando som mentor åt Antonio. Allt var frid och fröjd. Helt plötsligt blev det kyligt mellan Ando och Antonio. Jag tror att det ligger en hel del bakom. Saker som vi inte vet om. Nu har vi i stort sätt bara hört Antonio. Att han kan vara strulig vet vi ju. Men jag hade inte heller accepterat att en förare åkte hem INNAN matchen var slut. Eller gnäller över en petning i media.
SvaraRaderaSen kan jag hålla med om att kommunen har skänkt pengarna till Piraterna. Jag tycker att det är ok så länge pengarna inte går till förarlöner eller sign on bonusar. Det ska gå till upprutsning av banan och ungdomsverksamheten. Sen är varumärket Piraterna bra PR för Motala kommmunen. Men det är inte acceptabelt att återkomma om ett år eller så för att få ett nytt "lån". Det bästa från kommunens sida kanske hade varit att erbjuda Piraterna en revisor eller dyl.
Nu när Piraternas lag 2011 börjar ta form så ser det ju inte starkare ut direkt. Visst, helt rätt att låta unga hungriga förare få försöka visa vad de kan men det saknas minst 1 stabil poängplockare till. En toppförare helt enkelt. Monberg och Klingberg är defintivt inte det. Lindbäck är synnerligen saknad, rent tjänstefel att inte hålla kvar en sådan förmåga!!
SvaraRaderaTips! Pontus Aspgren och Ricky Kling bloggar här: http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3245&grupp=12702
SvaraRadera