tisdag 28 april 2009

"Jag är inne på min 64:e säsong"


Det går verkligen att ta på stämningen på Dunteberget. Det är fint väder, det luktar varmkorv, motorerna börjar varvas upp. Nu inväntar jag bara metanoldoften...Och starten förstås. Allt är uppladdat för en riktig folkfest.
Just nu sitter jag vid Correns husbil som har parkerat intill Lastpartner Arena. Där har den som vill möjlighet att tippa. Och 99 procent, typ, har tippa på Piratseger. Högst tippade poäng för Piraterna är 60 och lägst 23....Hmm.



Jonas Kolmgren från Motala till exempel tror på piratseger med siffrorna 50-46.
Själv kör jag på 56-40.
Jag pratade precis med förmodligen en av de mest rutinerade herrarna på LastPartner Arena. Uno Forsgren. "Jag är inne på min 64:e säsong", sa han och berättar vidare att han har följt speedway varje år sedan 1946. Uno är med andra ord välkänd runt ovalerna. Hur tippar då en sådan rutinerad herre? "Det blir seger med sex, åtta poäng".
Nu är det en dryg halvtimme till start...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar