onsdag 29 april 2009

Jag frågade Jonas Davidsson om han kunde köra en match för Holsted dagen efter

Så här ser han ut, Emil Sajfutdinov. Men det var inte bara om honom jag skulle skriva om den här gången.

Efter den magiska kvällen på Dunteberget, eller lejonslakten om ni så vill hände en rad konstiga saker.

Jag skulle precis sätta mig i bilen och åka hem när lagledaren för den danska klubben Holsted ringer på min mobil. Av den lilla danska jag begriper så förstår jag att han vill prata med Balinski. Ja, jag ska försöka hjälpa dig säger jag och vänder på klacken för att söka upp polacken. Jag möter honom i depån och ger honom luren. Naturligtvis blir han förvånad men han tar luren. Han ger svaret att det är omöjligt för honom att ta sig till Vojens, Danmark där matchen skulle köras. Slut på samtalet.

Anledningen till försöken med dessa raggningsförsök var att Nicki Pedersen hade brutit tummen och klubben var tvungen att hitta hans ersättare till den danska seripremiären.

Sedan frågar dansken efter Antonio Lindbäck...Sedan efter Jonas Davidsson....Och sedan om det finns någon förare kvar över huvud taget.

Jag gick dansken till väga och frågade Davidsson. "Med så kort varsel blir det svårt", sa Jonas. Hur som helst så fortsatte dansken att leta förare. Men utan min hjälp. Håll med om att man kan hamna i udda situationer.

Hur det gick? Jo, Holsteds lagledare fick tag i en ersättare, David Ruud. Och bra verkar det ha gått också för de vann på bortaplan med 48-39 mot Vojens.

Veckans femetta 1...Går till Piraterna som krossade de regerande mästarna Lejonen i premiären. Som de körde så har väl dammet på Dunteberget inte lagt sig ännu.

Veckans femetta 2...Går till Emil Sajfutdinov som gick och vann sin första GP-tävling och som bjöd på den mest underhållande körning jag någonsin har sett.

Veckans kedjebrott...Går till de journalister som snikar sig in gratis på evenemang fast de inte är i tjänst. Snacka om snålt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar