lördag 25 april 2009

Världens bästa Emil

Jag har tjatat mycket om Emil i speedwaybloggen. Men nu förstår ni varför. Piraternas Emil Sajfutdinov vann årets första VM-deltävling i Tjeckien. Mina önskevinnare var Emil som etta och Lindgren som tvåa. Så blev också fallet. Så jag är helnöjd med resultatet. Många säger att det är en skräll men jag håller inte med. Tittar man på vad han har presterat hittills i år så har han levererat match efter match. Inte en enda svacka hittills. Visst, han kan falla tillbaks. Men just nu leder han VM och på tisdag börjar Elitserien. Låt oss suga lite på den karamellen...

Till sist...Välkommen till Motala Emil, du är så välkommen så.

1 kommentar:

  1. Jag ÄLSKAR speedway och mitt favoritlag är självklart PIRATERNA. Mina favoritförare är: Emil Sajfutdinov och Jonas Davidsson. I isspeedwayen hejade jag på: Jonas Davidsson och Daniel Davidsson. Jag såg starten perfekt för jag satt där förarna åkte ut, för jag åkte dit med min morfar och han är funktionär. Själv är jag bara 10 år.

    SvaraRadera