måndag 25 januari 2010

Jag såg den historiska innebandymatchen

Jhide och Hellgård. Vilket radarpar. Det var en historisk match som jag, tillsammans med drygt 1 300 personer fick se i Linköpings sporthall. Dessutom var både Leffe, polacken, Brölla, Lapp-Elin med flera där.

Jhide och Hellgård var bättre än jag hade förväntat mig, trodde inte att de skulle synas så mycket redan i första matchen. Men det blev farligt i varenda byte och naturligtvis lär de bli ännu bättre efter några matcher. 6-2 mot Örebro var ett faktum. Nog för att de får bra betalt av Herr Stenbeck men de gör det inte bara för pengarna, även om det är en förutsättning för att de ska spela. De gör det också för att de hade jävlgt kul på plan, de vill visa och de vill verkligen vinna.

Dessutom lär ju de andra spelarna höja sig ett snäpp med sådana spelare i laget. Tio VM-guld tillsammans talar sitt tydliga språk.

Innebandy kommer ändå tyvärr en bit ner på min lista över de idrotter jag finner mest intressant som åskådare.

Min Sju-i-topp-lista över de mest intressanta sporterna som åskådare (på plats eller på teve):
  1. Speedway
  2. Hockey
  3. Fotboll (Italiensk)
  4. Tennis
  5. Formel 1
  6. Skidskytte
  7. Dragkamp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar