söndag 24 januari 2010

Polens största skrällövergång

På bilden hyllas Robert "Kostek" Kosciecha av Torunfansen under ett derby mot Bydgoszcz förra året. Och snacka om hyllning. En fantastisk publik sjöng och jublade. Det fick Kosciecha att gå ut ensam på plan och vinka till fansen, mitt emellan två heat.

Det var en fin upplevelse. Därför blir Kosciechas övergång till deras absolut största rival Bydgoszcz, väldigt kontroversiell. Jag har svårt att se att Kostek själv valde att lämna klubben. För jag har aldrig sett någon enskild förare hyllas så stort förut.

Men nu blir han klubbkamrat med både Antonio Lindbäck och Andreas Jonsson. Dessutom är den förre piraten och GP-föraren Grzegorz Walasek också klar för Bydgoszcz. Så han är i gott sällskap.

Till sist...Snacka om att jag blir sugen på en Polenresa.

SE FLER AV MINA BILDER FRÅN 08/09 HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar