lördag 23 januari 2010

Piraternas (mitt) premiärlag 2010

Jag är absolut inte först med nedanstående lagförslag. På Piraternas webbplats har fler lagt fram nedanstående lag i gästboken. Men för mig hade jag inte tvekat på följande uppsättning i Piraternas premiärlag mot Vargarna 27 april:

1. Hancock
2. Davidsson
3. Lindbäck
4. Balinski
5. Dobrucki
6. Kosciecha
7. Sundström
Snitt: 41.94
Kommentar: I de matcher Emil Sajfutdinov inte kan vara med är det här den bästa uppställningen.

1. Hancock
2. Davidsson
3. Lindbäck
4. Janowski
5. Sajfutdinov
6. Kosciecha
7. Sundström
Snitt: 41.46
Kommentar: När Emil Sajfutdinov finns tillgänglig hade jag bytt ut Balinski och Dobrucki för att få in ryssen i laget. Det öppnar också upp för nyförvärvet Janowski som lär ge gärnet i de matcherna.

Till sist...Det finns fler detaljer i årets lag som har förbättrats vilket gör laget mer slagkraftigt. En underskattad detalj är Kosciechas låga snitt. Efter förra årets misslyckande i Piraterna lär han vara mer revanschsugen som aldrig förr. Dessutom har han ett lågt snitt vilket öppnar för många poäng från reservplats. Vilken annan förare med så lågt snitt kan matcha "Kostek"?

Mer viktiga detaljer finns och mer av dem kommer senare i Speedwaybloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar