söndag 10 januari 2010

Kärt minne från Torun

Torun, Polen, 30 augusti 2009. Det är derby, vädret är fint, fantastisk speedway, imponerande arena med 15 000 skrikande polacker. Och inte minst, jag var där.

Det är ännu ett tag kvar till den svenska speedwaypremiären. Som för övrigt drar igång 27 april med det östgötska superderbyt mellan Piraterna och Vargarna direkt.

Det är att ta i, jag vet. Men låt mig få kalla mötet speedwayens El classico.

Men i väntan på det kan jag ju alltid surfa in på youtube och spana in lite speedwayklipp. I dag såg jag till exempel att det fanns videoklipp från alla heat mellan just Torun och svensklaget Bydgoszcz.

Här är heat åtta med bland annat Emil Sajfutdinov och Andreas Jonsson.
(Bilden är tagen mitt i hemmaklacken som syns i början av vedeoklippet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar