söndag 11 juli 2010

Davidsson och Szczepaniak med mot Valsarna

Jonas Davidsson är med i truppen igen. På tisdag kommer Valsarns till Dunteberget i Motala och Piraternas trupp börjar bli allt bättre igen.

För även Michal Szczepaniak som gjorde årsdebut för klubben i tisdags får fortsatt förtroende. Och det med all rätt. De som får kliva åt sidan är Damian Balinski och Robert Kosciecha. Helt rätt enligt mig men man kan ju undra varför Balinski petas nu när han ändå tog elva poäng senast medan han fick nya chanser när han levererade fyra poäng i match efter match. Hur som helst är det rikitgt att ge Szczepaniak chansen igen.

Jag är övertygad om att Jonas Davidsson kommer att ta full pott på tisdag. I Valsarna är en av Laguta-bröderna tillbaka - Artem.

Jag har inte bestämt mig för om jag ska köra någon live-uppdatering här på bloggen än. Men håll utkik här så får vi se.

Laguppställning Piraterna:
  1. Greg Hancock USA
  2. Michal Szczepaniak POL
  3. Jonas Davidsson SVE
  4. Rafal Dobrucki POL
  5. Antonio Lindbäck SVE
  6. Linus Sundström SVE
  7. Maciej Janowski POL
  8. Tobias Bäck SVE
Laguppställning Valsarna:
  1. Tomasz Gapinski POL
  2. Henrik Gustafsson SVE
  3. Seabstian Ulamek POL
  4. Artem Laguta POL
  5. Daniel Nermark SVE
  6. Victor Palovaara SVE
  7. Krysztof Jablonski POL
  8. Anders Mellgren SVE
Till sist...Håll koll på Valsarnas Daniel Nermark, en kämpe utan dess like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar