måndag 12 juli 2010

Kostek tillbaka in i laget

Piraterna tvingas till en sen lagändring då nyförvärvet och succémannen Maciej Janowski kraschade i helgen. Han är okej men gick omkull både i fredags, lördags och i söndags och är, helt förståligt, mörbultad.

Stefan Andersson gör helt rätt som låter Janowski få lite lugn och ro innnan han tvingas in i bussen för att åka hela vägen till Sverige och köra en match halvskadad. Bra coachning. Och visst går det ifrågasätta lagledningen ibland, alla tycker vi ju olika ibland men en sak får jag ändå säga om piratledningen. De är väldigt måna om att alla mår bra. Det ger jag fem plus för.

Sedan går det inte att direkt ersätta den unge polacken med Damian Balinsk eftersom det inte går rent snittmässigt. Därför kommer Robert Kosciecha in i laget igen. Och personligen ser jag faktiskt hellre Kosciecha på banan än Balinski. Jag känner ingen av dem men Kosciecha är viktigare i depån. Dessutom fungerar han bra ihop med Linus Sundström på resevplatsen.

Det är mycket skador i piratlägret just nu men nu är i alla fall hemmasonen Jonas Davidsson back on track.

Dessutom tror jag att Motalalaget får ihop sitt bästa lag någonsin lagom till slutspelet. Eller bland det bästa.

Till sist 1...Jonny Jump är min nya idol.

Till sist 2...Min son har pillat bort i-knappen på tangentbordet så den sitter bara fast lite grann. Därför fattas det lite i:n när jag skriver ibland. Jag får alltid gå tillbaka och fylla i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar