måndag 26 juli 2010

Vinägerchips och lag-VM

I kväll är det direktsändning från lag-VM i speedway som körs i Kings Lynn, England på SVT24.

Detta händer mig före match:
  • Klockan 19.54...Glider jag in på affären, greppar en chipspåse av smak vinäger.
  • Klockan 20.14...Stänger jag av Polon på parkeringen utanför min lägenhet.
  • Klockan 20.19...Startar jag upp datorn och surfar in på liveuppdaterings-sidor.
  • Klockan 20.27...Sjunker jag ner i min vinröda fåtölj som är inköpt på Loppis i Granforsen.
  • Klockan 20.30...Höjer jag volymen.
Lag-VM Semifinal:
  • Start: 20.30
  • Kommentator: Johan Ejeborg.
  • Expertkommentator: Stefan Andersson.
Sverige med piraterna Jonas Davidsson och Antonio Lindbäck möter Storbritannien, Australien och Finland. Storbritannien får anses som storfavoriter på hemmaplan men jag sätter ett varningens finger på Sverige. Australien tippar jag trea och Finland sist.

Den första semifinalen mellan Polen, Danmark, Ryssland och Tjeckien vann Polen stort med 68 poäng och satte därmed nytt poängmässigt rekord för ett lag. Tvåa bDanmark på 45 poäng, trea Ryssland på 31 och sist Tjeckien åtta poäng. Polen är i final medan Danmark och Ryssland tillsammans med tvåan och trean från kvällens semifinal gör upp om två finalplatser i race off.

Race off på torsdag 29/7.
Final lördag 31/7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar