måndag 6 juli 2009

Jag stöttar Davidsson till 100 procent

Att Jonas Davidsson ska ha "släppt förbi" Zorro i sista heatet i lördags så att han i stället för Lindbäck gick vidare till GP-finalen är en anklagelse som jag inte ställer mig i kö på.

Jag såg också heatet, från bra plats. Han tog ett ytterspår i sista kuvan där fler omkörningar gjordes under kvällen men den här gången fanns inte det fäste som funnits där tidigare, därför tappade han fart. Samtidigt kämpade Magnus "Zorro" Zetterström frenetiskt för att ta en poäng som han var medveten om att han var tvungen att ta för att knipa sista finalplatsen.

Att Jonas Davidsson "slog av" och att han precis före mållinjen "tappade fart" är en allvarlig anklagelse. Det innebär att anhängarna av dessa åsikter anser att Motalasonen Jonas Davidsson är osportslig, egotrippad, divig och totalt saknar lagkänsla och samhörighet med lagkamrater.

Grattis till er som tror detta, grattis. Själv håller jag honom högre än så.

1 kommentar:

  1. Jag är från Jönköping och var på besök i Motala för att avnjuta en kvalsemifinal. Tycker att jag kan se på det lite mer objektivt (än en inbiten Pirat), så anser jag att fart-tappet som Jonas D får de absolut sista meterna är lite väl UPPENBART. Hade ett gäng Indianer och något Lejon brevid mig som alla ansåg att det var uppenbart att Jonas släppte på gasen. Det var ju inget fel på den ytterkurvan varvet före, dessutom nästan teoretiskt omöjligt att tappa så många meter på halvdåligt fäste när man ändå har farten uppe.

    Blir väl heller inte helt skrämd av att anklaga er sk Motalason, min åsikt är det INTE var fairplay. Vet inte alls hur Davidsson är som person (troligtvis väldigt trevlig) men nånting stämmer väl antagligen inte mellan honom och Antonio.

    Johnny

    SvaraRadera