tisdag 28 juli 2009

Pressen hårdnar för Piraterna

I kväll vann Vargarna borta mot Dackarna med 46-50. Jag vet inte hur det gick till men på något sätt lyckades Dackarna med att få sin åttonde förare, Tim Gudmundsson, att köra det första nomineringsheatet. Och ännu mer anmärkningsvärt blir det då ställningen var 42-42 och med tanke på att det kryllar av GP-förare i Dackarna så är det något uppseendeväckande eftersom Gudmundsson bara hade tagit en poäng fram till nomineringsheatet.

Jag vet att Andreas Jonsson skadades redan i första heatet. Men ändå. Borde man inte kunna coacha på ett sådant sätt att de absolut bästa också kör nomineringsheaten.

Hur som helst så tog Vargarna chansen och tog en 5-1 seger i det heatet och med 3-3 i sista så kunde de vinna mot topplaget Dackarna. Grattis Vargar.

Det gör också att pressen ökar på Piraterna som får en längre resa till slutspel. I morgon möter Piraterna topplaget Vetlanda. Jag tror Piraterna vinner. Vetlanda har inte vunnit på länge och i går fick de bara oavgjort mot jumbon Rospiggarna. Piraterna får också in Wieslaw Jagus i laget så nu vänder det för Piraterna. Slutspel? Självklart.

4 kommentarer:

  1. Du brinner för Speedway men kan inte reglerna, fruktansvärt dåligt, ta reda på reglerna, sen kan du be om ursäkt för att du är så korkad, om du inte orkar ta reda på vad som gäller så kan jag hjälpa dig men du får försöka själv först.;)

    SvaraRadera
  2. Anledningen till att gudmonsson körde var att deras reserver redan kört 6 heat. En reserv får inte köra mer!

    SvaraRadera
  3. Min poäng är att man borde kunna coacha på ett sådant sätt att man inte hamnar i en sådan situation.

    Sen om jag är korkad eller ej låter jag vara osagt. Men att kalla mig det säger mer om personen som kallar mig korkad, hur korkad jag än är.

    Och du Masen, ha ett underbart liv.
    Mvh
    Schander

    SvaraRadera
  4. Kan inte vara lätt att vara en pirat som brinner för speedway. Har man ett lag som har kapacitet och vinna allt men en lagledare som har kapacitet att ta 10p i div 1 så är det inte lätt. Tycker synd om dig!

    SvaraRadera