måndag 21 juni 2010

Årets seriematch på Dunteberget ikväll!

Kumlas indianer i all ära, Norrköpings vargar likaså. Ni får ursäkta men i kväll är det matchernas match. Motala mot Målilla, tvåan mot ettan, Greg Hancock mot Andreas Jonsson. Piraterna mot Dackarna. Oj, oj, oj vilka förväntningar jag har på matchen och oj vad jag ser fram mot när tejpen släpps.

Piraterna ställs inför en riktigt utmaning när Motalalaget tar emot Dackarna på Dunteberget ikväll. Och ska Piraterna vara ett lag i den absoluta toppen när de ädlaste valörerna ska delas ut, ja då är det bara en sak som gäller kväll - seger.

Visst är det riktgt gott att ha en proffsliga i Sverige, där de absolut bästa kommer hit för att tävla vecka efter vecka. I vilken annan sport förekommer det på svensk mark? Och det är i kväll mina vänner, det är i kväll som sportens bästa ambassadörer ska visa speedway när den är som bäst. Elitseriens etta mot elitseriens tvåa. Det betyder också att det inte bara är Sveriges just nu bästa lag utan även två av världens bästa lag som kommer till Motala.

Piraternas storstjärna och lagkapten Greg Hancock ställs mot Sveriges bästa förare Andreas Jonsson redan i kvällens första heat, så kom tid om ni vill vara med på piratfesten från början. Det tänker jag vara.

Mitt tips Piraterna - Dackarna: 54-42

Mitt tips, Piraterna:
Greg Hancock 11 poäng
Robert Kosciecha 6
Jonas Davidsson 8
Rafal Dobrucki 7
Antonio Lindbäck 9
Linus Sundström 3
Macej Janowski 10

Mitt tips Dackarna:
Andreas Jonsson 9 poäng
Hans Andersen 8
Fredrik Lindgren 5
Peter Karlsson 3
Rune Holta 12
Ricky Kling 4
Ludvig Lindgren 1

Till sist...För er som inte kan ta er till matchen kan jag tipsa er om att följa den heat för heat här på speedwaybloggen.

5 kommentarer:

  1. Med Emil Sajfutdinov i laget hade nog Piraterna haft en bättre chans,men jag tror att dackarna blir en svår nöt att knäppa!!
    Nykeln tror jag hänger på i reserv heaten, där måste Piraterna få övertaget.
    Men jag som Piratfan tror matchen slutar med Piratseger 49-47
    Go piraterna Go!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Visst saknas Sajfutdinov, hade varit rikigt kul med en sjätte GP-förare om inte annat. När det gäller reserverna så ser jag en stor piratfördel där i Janowski.

    Ska bli intressant att se hur Kostek klarar uppgiften på ordinarie plats. Han tog ju 14 i Polen i söndags. Men det är en annan histori. En annan historia är också att Damian Balinski kör riktigt bra i Polen men mindre bra på svensk mark.

    Hur som helst...Nu är det bara åtta timmar kvar...

    SvaraRadera
  3. Nu är det ju så att man inte vinner ett slutspel på formtopp i mitten av serien, men förstår vad du menar. Jag vill gärna se att man hänger med och fightas om all poäng. Sen har jag ett rött kort till dig, det är väl ändå Jonas som är Sveriges bästa förare just nu????

    SvaraRadera
  4. Nja, Sveriges bästa förare är inte Jonas Davidsson. Beror i ocjh för sig på hur man ser det. Men för mig är det Andreas Jonsson eftersom han kör i VM-serien, vilket Davidsson inte gör. Än så länge.

    SvaraRadera
  5. Fram till dagens match har Jonas ett poängsnitt i Elitserien på 12,33 poäng/match och Andreas 10,63 p/m... Så Jonas är klart bättre, men är det att köra i VM serien som är ett mått på vem som för tillfället är Sveriges bästa förare så har du ju rätt.. då kan ju Jonas vara bäst 5:a i Sverige. Andreas, Lindgren och Zorro kör ju där.. och Anton har haft ett wildcard.. så dom 4:a är ju bättre då. Men nu är det ju så att VM-serien kör man ju på gamla meriter (fjolårets) så jag tycker det är helt oviktigt i det här sammanhanget.

    SvaraRadera