söndag 6 juni 2010

Söndag betyder polsk speedway


Torun mot Bydgoszcz i Ekstraliga 2009.
Arkivbild 2009: Andreas Schander

Torun vann i kväll mot Jonas Davidssons Czestochowa på den vackra och ganska nybyggda stadion i Torun. Men publiken minskar och för att ha haft nästan fullsatt varje match går det nu för tiden att lösa biljett direkt på plats. När jag var där förra året var biljettluckorna till och med stängda. Det var slutsålt sedan flera dagar tillbaka. Men även om publiken minskar så pratar vi ändå om sisådär 7 000-10 000 personer på matcherna, ibland mindre men ibland ännu mer.


Söndag alltså och ny omgång i polska Ekstraliga. Men ur piratögon sett blev det en dyster dag i resultatlistan på de flesta håll. Kanske bra att Piraterna står över för om det hade varit match på tisdag och jag hade varit i Anderssons kläder had jag slitit mitt redan tunnhåriga hår.

Kolla själva:


  • Antonio Lindbäck 0 (0.0.0.0).
  • Rafal Dobrucki 2 (F.2.0).
  • Jonas Davidsson 4 (2.1.0.1.d).
  • Greg Hancock 6 (2.X.F.2.2).
Dessa fyra världsförare tog 12 poäng - tillsammans.

Bättre körde dock:


  • Maciej Janowski 9+2 (1.1.1.2.2.2).
  • Robert Kosciecha 9+1 (1.3.2.0.1.2).
  • Damian Balinski 7+3 (0.2.2.2.1).

Till sist...Maciej Janowski måste få chansen mot Dackarna 22 juni. Det bara är så.

1 kommentar:

  1. Jag håller med, nästa hemmamatch mot hårdsattsande Dackarna måste Janowski få chansen istället för Ballinski om piraterna ska ha en chans!!
    Sen stort "Grattis" till MR-Greg Hancock 40år, du är en klippa i piraterna.
    Go Piraterna Go!!!!!!!
    MVH Tompa

    SvaraRadera