tisdag 1 juni 2010

Piraterna ligger risigt till

Nu sitter jag på plats bland publiken i Västervik och bloggar.

UPPDATERAD Chris Harris ser riktigt snabb ut i Västervik. Han gjorde en fin omkörning i sitt första heat och vann enkelt. Västervik började också bäst med en 5-1 seger direkt. Men Piraterna svarade direkt genom Robert Kosciecha och Linus Sundström med en femetta i andra heatet.

Efter tre heat var ställningen 9-9. Chris Harris ser riktigt snabb ut i Västervik. Han gjorde en fin omkörning i sitt första heat och vann enkelt. Västervik började också bäst med en 5-1 seger direkt. Men Piraterna svarade direkt genom Robert Kosciecha och Linus Sundström med en femetta i andra heatet. Nu ska Gollob in för första gången. När matchen står och väger i heat sju höjs dramatiken i Västervik. Domaren dömer omstart för samtliga förare. Då hade Västervik 5-1-läge. Sedan blir Chris Harris utesuten på grund av TT (touch tape). Nicolai Klindt i Västervik går in i stället vilket borde gynna serieledarna Piraterna.
Nu är det lottodragning, jag har lottnumer 542...Jag vann inte.

Åer till matchen. Jo, när fältet väl släpps i väg lyckas Västervk ändå att vinna heatet med 5-1. I paus leder Västervik med 34-26. Piraterna ligger med andra ord risigt till. Men det som talar för en vädning är att Motalas stolthet brukar köra bättre efter paus.
Men tyvärr mina väner tror jag att heat sju var kvällens nyckelheat. Och det vann hemmalaget Västervik trots att Piraterna bjöds in i matchen.

Västervikförarna hittar helt enkelt runt bättre på banan här, konstigt vore väl annars

Nu tittar solen fram...Vi ses i paus..

----------------------------------------
EFTER PAUS (10 heat)
I paus står det 34-26 till Västervik.
Solen har försvunnit och i nu blåser det rejält i den här delen av småland. Fick till och med lite regnstänk på mig nu...Men mer regn ska vi nog klara oss undan.

Snart dags för heat 11 med Robin Bergkvst och Nicolai Klindt för Västervik. Linus Sundström och Robert Kosciecha för Piraterna ställer upp sig som motståndare i det heatet.

Jag bloggar klart när jag är hemma i Linköping.....Vi ses då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar