tisdag 29 juni 2010

Serieledarna körde över Piraterna

Dackarna gick ut hårt, ökade och spurtade mot slutet.

Det blev som väntat en mycket tuff bortamatch för Piraterna. På tisdagkvällen vann Målilla-laget med hela 62-34. Dackarnas Rune Holta blev kvällens poängkung med 15 poäng. I Piraterna var Antonio Lindbäck och Maciej Janowski bäst på 8 poäng var.

Dackarna började med två femettor i rad och sedan fortsatte de att förnedra Motala-laget. Som jag skrev tidigare var det svårt att tro att det faktiskt var elitseriens etta och tvåa som möttes. Visst är Piraterna skadedrabbat, men ändå, inte ska väl Piraterna vika ner sig så platt ändå.

Poängfördelning Piraterna:

Antonio Lindbäck 8
Damian Balinski 1
Rafal Dobrucki 7
Robert Kosciecha 3
Greg Hancock 6
Tomas Bäck 1
Maciej Janowski 8

Jag vet att Damian Balinski är populär i Motala för vad han har gjort tidigare. Men nu är det dags att se vad han gör just nu, och det är inte mycket. Ett sketet poäng. Han har fått alldeles för många chanser. Vore jag i Stefan Anderssons situation skulle jag inte ge polacken förnyat kontrakt näst år. Nä nu vill vi se Szczepaniak i piratvästen fram till dess att Emil Sajfutdinov är redo.

När det gäller Robert Kosciecha är det reservplats som gäller för honom. Om inte han får plats där är det inte mycket att ha i laget heller. 3 poäng på fyra heat....

Greg Hancock visar inte heller speciellt bra klass i piratvästen. I alla fall inte jämfört med hans kapacitet.

Lindbäck, Dobrucki och Janowski är de enda som får godkänt.

Betyg:

Antonio Lindbäck +++
Damian Balinski -
Rafal Dobrucki +++
Robert Kosciecha -
Greg Hancock +
Tomas Bäck +
Maciej Janowski ++++

Vore jag Piraternas lagledare skulle jag nog ta en resa till en viss Emil i Ryssland för att försöka få med honom i så många matcher som det bara går, när han väl är fit for fight. Och när Sundström är tillbaka skulle jag ge honom minst fem heat i nästa match för att visa honom mitt förtroende och mitt välkomnande tillbaka.

Till sist...Visst är det lätt att vara efterklok men är det någon mer som saknar Daniel Nermark i Piratvästen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar