fredag 14 augusti 2009

GP - Cirkusen har kommit till Målilla


I morgon lördag körs skandinaviens Grand Prix och det är Målilla som gäller. Från ingenstans vallfärdar folk till den fantastiska arenan mitt i urskogen. Det är en verklig upplevelse. Piraternas Antonio Lindbäck som har fått wild card till tävlingen tippar jag på tredje plats.

Piraternas ryska raket Emil Sajfutdinov som ligger trea i totalen tippar jag som tvåa i morgon.


Nicki Pedersen har haft en lite tyngre säsong och dansken sätter jag som sexa.


Jag tror på Andreas Jonsson i morgon. Han har hemmaplan och det känns som det är dags för femteplacerade Jonsson att få kliva överst på pallen i Målilla.



Jag gillar verkligen förre piratföraren Grzegorz Walasek. Han körde ett varv och vinkade till Motalafansen efter sina stenhårda lopp mott Jonas Davidsson i tisdags. Tyvärr räcker han inte riktigt till i VM-sammanhang. Jag önskar honom högre men jag tippar en 12:e plats för den glada polacken. Sorry Walasek.

Alltså, mina tips på de första fyra i Målilla är alltså:
  1. Andreas Jonsson
  2. Emil Sajfutdinov
  3. Antonio Lindbäck
  4. Greg Hancock

Vikky tippar följande finalister och jag lovar, vi har inte tittat på varandras.

  1. Emil Sajfutdinov
  2. Jason Crump
  3. Antonio Loindbäck
  4. Greg Hancock

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar