måndag 17 augusti 2009

Vilket jävla folk!

Det finns ögonblick i livet som inte borde få finnas. Det finns ögonblick som är så jävla avskyvärda och som inte hör hemma i samhället. Ett sådant ögonblick hände i lördags när Hammarbys fans hyllade polismördaren Jackie Arklöv. Helt jävla otroligt.

Man kan ha olika åsikter och tjafsa om saker hit och dit i stridens hetta. Men det som Hammarbys fans gjorde på Söderstadion i lördags är så lågt så man tror inte att det är sant. Ingen är ansvarig, ingen vet vem som gjorde det och allt var ett misstag. Det gamla vanliga ryggradslösa snacket träder fram och fullvuxna karlar lägger sig på rygg som pudlar.

De mest utsatta är naturligtvis alla anhöriga. Barn har mist sina fäder. Att hylla någon för det är helt obegripligt.

Frank Ågren som är ordförande i Supporterunionen säger till Sportbladet att "det är ett olyckligt misstag". Det enda rätta Frank Ågren, är att avgå, allt annat ser jag som ett tecken på att du står bakom idiotinslaget.

Jag har aldrig hejat på Hammarby, tänker aldrig göra det heller och hade jag gjort det, så hade jag slutat nu.

Jag trodde aldrig att något sådant här kunde hända, inte ens bland fotbollsfans. Men det viktigaste av allt är att ta avstånd från liknande saker, vare sig det händer på Söderstadion eller i övriga samhället.

Till sist...Tänk om spelarna för en gångs skull kunde agera och visa lite stake. Vägra spela till dess att hela ståplatsläktaren är tömd. Annars lämnar laget in walk over helt enkelt. Om förbundet sedan väljer att bötfälla laget så är det bara att som förening vara stolt över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar