söndag 16 augusti 2009

Sverige är bäst i världen

Alla tre svenskar gick till semifinal i Skandinaviens Grand Prix i Målilla men ingen gick till final. Det var synd. Men säg så här; fyra polacker finns med i GP-cirkusen men det var bara en bland de tio bästa. Det var i och för sig Tomasz Gollob som vann, men ändå. Sverige hade tre förare med och alla kom bland de sju första. Det gör Sverige till det bästa speedwaylandet i världen.

Om man ska vara svensk, och om man ska se det positivt så kan man se det så. Och det gör jag. I alla fall till viss del.
Men. Visst vill jag att våra svenska förare ska komma till final men när de inte gör det så gäller det att hitta ljusglimtar ändå.

Svenskarna kom, om man räknar poängen, fyra (Andreas Jonsson), femma (Antonio Lindbäck) och sjua (Fredrik Lindgren).

Ekstraligas slutspel började i kväll och Bydgoszcz med Sajfutdnov och Lindbäck körde oavgjort mot serieettan Torun. Det var bra gjort även om det blir riktigt tufft i returen i Torun om två veckor. Då finns förresten jag på plats i Torun. Grymt skönt kan jag säga. Jag åker dit och tar pulsen på polsk speedway. Då hoppas jag att också Jonas Davidsson är uttagen till den matchen. Han har visat grym form nu och han borde vara värd en plats.

Till sist...Vem hade trott att Nicki Pedersen skulle ligga nia efter sju Grand Prix?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar