lördag 1 augusti 2009

Mr nice guy vann i Lettland-Grattis

Greg Hancock är speedwayens Mr nice guy och jag unnar honom verkligen framgång. Därför var det kul att han fick kliva överst på pallen när Lettlands Grand Prix avgjordes i kväll.

Det betyder också att rospiggen klättrar upp till en andraplats i den totala VM-tabellen. Jag tippade uselt, jag fick bara in en av fyra finalister. Tomasz Gollob är lurig, han dyker upp lite som gubben i lådan och blixtrar till lite då och då. I kväll kom han trea. Tvåa kom Bjerre och på fjärde plats kom årets fantom, Jason Crump.

Jag tippade Emil Sajfutdinov som vinnare i kväll, och det ska erkännas att jag tippade med hjärtat där. Han är en frisk fläkt som tyvärr inte nådde finalen.

De sex första i den totala GP-cirkusen:
  1. Jason Crump 108 poäng.
  2. Greg Hancock 79.
  3. Emil Sajfutdinov 77.
  4. Tomasz Gollob 69.
  5. Andreas Jonsson 57.
  6. Fredrik Lindgren 55.

Till sist...Klockan har slagit över tolv vilket betyder att det i skrivande stund bara är två dagar kvar till östgötaderbyt mellan Vargarna och Piraterna. Gött 1.

Till sist 2...I kväll (söndag) körs det som vanligt speedway i Ekstraliga Polen. Gött 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar