onsdag 30 september 2009

Norrköping kokade - Publikrekord

Jag valde att åka till SM-final nummer ett. Och det ångrar jag inte för det kändes som hela Norrköping kokade i går. Det gamla publikrekordet från 1976 krossades. Det kom 7 472 personer till Kråkvilan för att se Vargarna mot Lejonen.

Vargarna som vann med 54-42 bjöd på en fantastisk upphämtning vid underläge 9-15. Då radade Norrköpingslaget upp femettor och vann till slut matchen med 12 poäng.

Jag skrev i går att jag inte hade så stora förhoppningar på David Ruud och Mikael Max. Och Max tog en poäng och Ruud stannade på noll. Nicki Pedersen hade svårt att hitta runt men det skulle inte förvåna mig om han revanscherar sig och kör fullt i returen i kväll.

Vargarnas poängfördelning:
  1. Adrian Miedzinski 9
  2. Adam Shields 10
  3. Scott Nicholls 8
  4. Adam Skornicki 9
  5. Krzysztof Kasprzak 5
  6. Kim Nilsson 2
  7. Tai Woffinden 11
  8. Jonas Andersson -
Lejonens poängfördelning:
  1. Nicki Pedersen 7
  2. David Ruud 0
  3. Mikael Max 1
  4. Piotr Swiderski 11
  5. Chris Holder 12
  6. Anton Göthberg -
  7. Davud Watt 10
  8. Christian Agö 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar