tisdag 29 september 2009

Zbigniew "Zibi" Suchecki är i Norrköping

Förre piratföraren Zbigniew "Zibi" Suchecki finns tydligen på plats i Norrköping som back up ifall Lejonen drabbas av skador. Men "Zibi" har inte rosat marknaden precis så hade jag varit i Anders Fröjds kläder hade jag inte gjort det valet. Men de har även Leigh Adams beredd att hoppa in om det behövs. Och det är ett bättre val.

I Sportbladet står det att Vargarna har utvecklat en unik lagkänsla, de träffas i ett förtält efter matchen och äter gulaschsoppa tillsammans. Andra lag däremot, hoppar in i sina bussar och drar direkt. Njae, visst har en del förare bråttom iväg till nästa match, i ett annat land, men den unika träffen efter matcherna är inte så unik.

Jag vet att många piratförare ofta stannar kvar i klubblokalen och äter tillsammans efter matcherna. En del av dem dröjer sig kvar länge. Rafal Dobrucki är till exempel en förare som alltid stannar. Plus en rad förare till.

Gör de så i Vargarna och Piraterna så är det nog fler klubbar som kör samma koncept. Visst kan Vargarna ha en bra lagkänsla, men förklaringen ligger inte i någon gulaschsoppa i något förtält.
Mitt tips...Är som jag skrev igår att Vargarna vinner i kväll men att Lejonen vinner större i Gislaved i morgon och tar därmed hem SM-bucklan 2009.
Till sist...Har ännu inte bestämt mig om jag ska till Peking i kväll. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar