fredag 29 maj 2009

Antonio vinner i Göteborg

Jag tror stenhårt på Antonio Lindbäck. Har aldrig sett någon få upp sådan speed från ibland helt omöjliga lägen. Därför menar jag allvar när jag tippar Antonio som etta i GP-tävlingen i Göteborg i morgon.



De fyra första placeringarna tippar jag så här:

1. Antonio Lindbäck
2. Jason Crump
3. Andreas Jonsson
4. Emil Sajfutdinov


Frugan tippar så här (nästan som mig):

1. Andreas Jonsson
2. Emil Sajfutdinov
3. Tomasz Gollob
4. Antonio Lindbäck


I Prag vann Sajfutdinov och i Leszno vann Crump. I morgon körs den tredje VM-deltävlingen och mitt tips skulle ses som en helt otrolig sensation.

Men... Antonio kör bland de snabbaste i världen. Han har med sig sin chef Tony Rickardsson. Emil Sajfutdinov som också ingår i teamet Rickardsson finns på plats, likaså mekaniker från förr. Så varför skulle det inte lyckas? Eller rättare sagt. I Göteborg finns alla instrument och verktyg för att Lindbäck och Sajfutdinov ska lyckas.

Crump...Ser grym ut i år och han blir svårstoppad.

Lindgren...Kom tvåa i Göteborg förra året men han har tappat formen den senaste tiden.

Tomasz Gollob...Kan bli lite av gubben i lådan, svårtolkad.

Greg Hancock... Levererar alltid fina resultat men räcker inte till att nå den absoluta toppen mer.

Leigh Adams...Borde köra bättre än vad han gör. Trodde på honom i Leszno men han har fallit ut ramen för mina favoriter.

Nicki Pedersen...Nja, han försöker och försöker men han har nått sin topp i GP-cirkusen. Däremot kommer han att fortsätta köra bra i polska och svenska ligan, men inte bäst, inte nu längre.

Emil Sajfutdinov...Den mest underhållande föraren att se på i hela VM. Som han kämpar, byter spår och kör om så börjar han bli min personliga favorit mer och mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar