lördag 9 maj 2009

Emil räckte inte till, men visst har Mr nice guy fått frågor på svenska förut herr Lagergren

Jason Crump, Australien, vann Polens GP. De flesta hade också tippat honom som segrare. Jag trodde också att Crump skulle bli farlig, liksom Adams, Lindgren, Emil och en hel drös till.

Emil Sajfutdinov är verkligen en riktig sevärd speedwayförare. Han provar spår, utmanar, krigar och är den mest underhållande föraren att se på i hela GP-cirkusen.

Han gör också riktigt bra ifrån sig även om det inte räckte hela vägen i kväll.

Nicki Pedersen...Blev utesluten i ett heat. Helt rätt av domaren. Ingen annan förare i GP-cirkusen kör som Pedersen in i första böj. Att det finns förare bredvid honom tar dansken ingen hänsyn till.

Och vad sa han efter incidenten? Jo, så här "Walasek svänger aldrig så vad ska jag göra? Ja Nicki, du kan prova med att inte köra in någon...Som alla andra.

Lagergren...Visst gör Lagergren på SVT sport bra förarintervjuer, bra frågor, lagom tempo och hans röst gör sig bra. Ett litet påpekande bara. "Det här blir första intervjun med Greg Hancock på svenska" sa han innan intervjun med amerikanen. Nej herr Lagergren. Jag körde en intervju på svenska med Mr nice guy när han var i Motala förra året.

Kul för mig att var först med något nu när jag tippade så uselt. Men på GP-tävlingen i Göteborg lovar jag er att jag ska tippa någon annan än Emil som segrare...Kanske tar jag ett helt nytt namn. Vem kan det bli?

En fråga...Var det någon mer som tyckte att domaren gjorde rätt när han uteslöt Nicki Pedersen i incidenten med Grzegorz Walasek?

3 kommentarer:

  1. Omstart för samtliga tycker jag nog allt.

    /Thelaus

    SvaraRadera
  2. Men är du dum i huvudet eller? Första intervjun i TV menade han såklart. Underförstått för normalt funtade människor.

    SvaraRadera
  3. Hej blogg!
    Din kommentar avslöjar din personlighet väldigt väl.

    Med vänlig hälsning.
    Andreas

    SvaraRadera