fredag 8 maj 2009

Balinski är reserv och Emil vinner...igen...

Damian Balinski är förstareserv under morgondagens GP-tävling i Leszno, Polen. Han kan luta sig tillbaka och njuta av sin lagkamrat från Ryssland, Emil Sajfutdinov. För visst blir det en ny succé. Och visst vinner Emil igen.

Vilken underbar tanke...Ägna er några sekunder åt den tanken...Att Emil vinner igen.

I morgon har han bra förutsättningar också. Han har sitt absolut tuffaste motstånd i heat 17, hans sista i grundomgångarna. Då ställs han mot Leigh Adams, Kenneth Bjerre och Jason Crump. Men jag föreställer mig att han redan då är nästintill klar för att gå vidare.

Leigh Adams...Är i storform och kör riktigt bra just nu. Han vann också förra årets GP-tävling i Leszno.
Jason Crump...Är alltid farlig och kommer garanterat vara med och slåss långt fram även i morgon.
Fredrik Lindgren...Går till final även i morgon...Kanske en ny andraplats.
Andreas Jonsson...Är den jag är mest osäker på. Men jag tippar att han går vidare från grundomgångarna men att det sedan tar stopp.
Grzegorz Walasek...Har kört en GP-tävling, blivit varm i kläderna och jag tror att han också går vidare. Men det blir ingen topplacering för expiraten. Han varvar bra lopp med sämre. Ojämn.
Emil Sajfutdinov...Vinner..igen...

Följ årets andra GP-tävling direkt i SVT24 med start 19.30, lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar