lördag 30 maj 2009

"Fruktansvärt meningslöst och tråkigt"

Så skriver Aftonbladets Malin Wollin från Kalmar om speedway. Det sorgligaste av allt är att jag pluggade journalistik ihop med henne. Ja, vi skrev till och med C-uppsats tillsammans.

Så jag har till och med varit hemma hos denna speedwayhatande fotbollsfru från Kalmar som är granne med den förmodligen mest inavlade ön i hela världen.

Att hon ger sig på sporten på grund av de lättklädda damerna köper jag. Men sedan ger hon sig på avgaserna!!! Och att det är tråkigt och meningslöst. Ja du Malin. Sveriges tredje största publiksport. Behöver jag säga mer.

Hon titulerar sig själv fotbollsfrun. Hon är tillsammans med Kalmar FF-backen Joachim Lantz (tror jag han heter). Kalmar FF. Som i åratal blivit utpekade för att spela Sveriges tråkigaste fotboll år efter år.

Dessutom avslöjar hon sin okunskap för hon har förmodligen ingen aning om att de lättklädda damerna inte finns med som inslag i Elitserien.

Fredriksskans skulle nog må bra av lite speedway för att få in lite nytt tänk i de inskränkta Kalmariterna.

1 kommentar:

  1. Hon är bara bitter för hon själv inte platsar som grid girl.
    Henne vll man inte dela frukostbord med.

    /Thelaus

    SvaraRadera