måndag 24 maj 2010

Gollob, regn och Balinski!

Frågan är om det blir röruti rägnröck i matchen mot Västervik eller inte. En del rykten säger att det blir regn på bästa speedwaytid (16-21). Men å andra sidan säger en del prognoser sol och glädje. Vi får helt enkelt vänta och se.

En annan fråga är om Gollob finns med i Västervik eller inte. Utan Gollob blir det en tråkig match. Matchen blir då för enkel för Motalapiraterna. Men personligen tror jag att den gamla polacken finns med när tejpen släpps på Dunteberget i morgon klockan 19.00. Och visst vill vi ha så många stjärnor med som möjligt på matcherna.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Piraterna vinner med 52-44 (Om Tomasz Gollob är med).

Om Damian Balinski...Förarna är världsstjärnor och höga krav ska ställas på dem. Av alla. Där har vi att lära av polackerna. Stenhård konkurrens och där är det prestera som gäller. Om en förare kör bra så ska vi hylla dem. Samma sak åt andra hållet, om en förare kör dåligt ska de tåla lite skit. Det är deras jobb och de är som sagt världsstjärnor.

Ett exempel är Damian Balinski. Om han tar 4 poäng. Eller 4+2! Så är det alldeles för lite. Ingen kan väl påstå att han kör om en kung då? Oavsett "tvivelaktiga uteslutningar", "otur" eller annat tjafs. 4 poäng är 4 poäng. 4+2 är 4+2. Men oavsett vilket så är det alldeles för dåligt av en förare som Balinski och jag har ju svårt att tro att Balinski själv tycker att han kört så himla bra hittills.

Och kom igen, var det någon som såg att Balinski "såg till" eller "banade väg" till sina lagkamrater i hemmamatchen mot Indianerna? Inte jag i alla fall. Däremot såg jag hur han satsade onödigt hårt och gick omkull när Hancock var i ledning. Så i stället för ett givet 3-3 blev det omstart och 3-2 till Indianerna i det heatet (en indianförare uteslöts också, om jag inte minns fel).

Till sist...Jag tror ändå att just Balinski kommer att göra sin bästa match för i år i morgon. Han var, trots få poäng senast, väldigt snabb. Skulle inte förvåna mig om han tar 13 poäng mot Västervik. Och gör han det ska jag hylla honom till skyarna, var så säkra. Men om han floppar....Då blir det ingen hyllning precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar