måndag 10 maj 2010

Lindbäcks skada kommer en vecka för tidigt

Antonio Lindbäck kan inte köra mot Indianerna i morgon. Inte bra och för laget hade skadan passat bättre om en vecka. Ingen skada passar bra, det är inte så jag menar men nästa vecka finns förmodligen ryssen tillgänglig.

Den efterlängtade ryssen, Emil Sajfutdiniov, hade varit som för en ko på grönbete, som kaffe med socker eller som en sadel för en cyklist. Så bra hade ryssen passat i morgon.

Men nu är det som det är och Lindbäcks skada öppnar för trotjänaren Damian Balinski. Balinski har mycket att bevisa. Väldigt mycket. Jag har sågat polacken förr och gör det gärna igen. Jag hoppas jag har fel och då gör jag gärna en pudel. Men jag har inte så stora förhoppningar på Balinski, även om han plockade elva poäng i polska Ekstraliga i går.

Det finns två om.

Om nummer 1: OM Damian Balinski floppar igen så kan han inte bara få en ny chans. Floppgränsen går vid fem poäng. 5 poäng=Flopp. 6 poäng= Ok. 7 poäng= Värd en ny chans.

Om nummer 2: OM Damian Balinski tar mer än 7 poäng är han värd fler chanser.

1 kommentar:

  1. Du är ju dum i huvudet.. Vad kan du om speedway?
    Balinski är bäst i världen på att få sina lagkamrater att ta poäng.. i varje heat!! Försök att inte bara titta på vem som går först i mål utan vad som händer i första sväng. Skulle du skriva om fotboll skulle du väl bara skriva om målskytte trots att laget består av 11 spelare. Ägna dig åt något du begriper i stället.!!

    SvaraRadera