torsdag 6 maj 2010

Jag har en god känsla i kroppen

På lördag körs årets andra Grand prix i speedwayen och den här gången kommer GP-cirkusen till Göteborg. Och gött är det för vi har fyra svenskar med i startfältet. Andreas Jonsson, Fredrik Lindgren och Magnus Zetterström som ordinarie förare och sedan piraten Antonio Lindbäck som wild card-förare.

Antonio Lindbäck som har fyllt 25 i dagarna känner sig allt bättre efter kraschen i Polen där nyckelbenet hoppade ur led. I förra årets GP-tävling i Göteborg slutade han trea i finalen efter att ha vunnt grundomgången.

Andreas Jonsson kommer att köra bra. Han har famljen på plats och eftersom jag har tippat honom topp tre i årets VM är det bäst han vrider på gashandtaget. För min skull.

Fredrik Lindgren blandar o ger och känns väldigt svårtippad men jag tror att tävlingen i Göteborg blir en fin kväll för Lindgren och för våra svenskar, förutom Zetterström.

Magnus "Zorro" Zetterström får kämpa mot Harris, Woffinden och Holder för att undvika sistaplatsen.

Till sist...Jason Crump, Emil Sajfutdinov, Greg Hancock och Nicki Pedersen. Favoriterna är många men mitt tips på GP-tävlingen på lördag blir följande:
  1. Emil Sajfutdinov
  2. Antonio Lindbäck
  3. Jason Crump
  4. Andreas Jonsson

Till sist 2...Den förre piratföraren Wieslaw Jagus tog 16 poäng för Rospiggarna i matchen mot Vetlanda. Han slog Jason Crump i tre heat. En annan före detta piratföraren, numera också han i Rospiggarna, Ryan Sullivan tog ynka fyra pinnar.

Till sist 3...Snart är det 11 månader kvar till Zurich marathon. I nuläget orkar jag springa 3,5 kilometer i ett sträck...För att klara målet ska jag också försöka gå ner ett kilo i månaden, från nuvarande 95 till 84 kilo. Jag började på 96 för en månad sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar