söndag 23 maj 2010

Piratflaggan fortsatt i topp



Namnet på vinet var det närmaste jag kom speeday i Alicante. Men så här ser det ut. Och gott är det.
I dag landade jag på svensk mark efter att ha varit i Alicante i en och en halv vecka. Så nu är jag åter redo för speedway igen!

Visst vinner Piraterna i morgon mot Västervik. Visst fortsätter segertåget för Motalas stolthet. För även om Västerviks storstjärna Tomasz Gollob är superhet just nu så är det lite si och så med resten. För även om Klindt drog till med 11 pinnar mot Dackarna i första omgången så lär han inte göra om den bedriften i morgon. Inte i Motala. Och även om Ljung drog till med 13 pinnar mot Rospiggarna i andra omgången så lär han inte ta några 13 points på Dunteberget i morgon.

Näpp. Tomasz Gollob kan gå hur som helst. Visserligen flyger han runt på ovalerna i speedwayvärlden just nu, men inte i Sverige. Sex poäng på sex heat är inte så imponernande av polacken. Än så länge.
Västervik har inlett med en förlust och en seger hittills. Förlust mot Dackarna och seger mot Rospiggarna. Som sagt, även om Gollob dansar runt Motalabanan så är det nog inte så många fler Västerviksåkare som dansar med.

Så till Piratlaget. Det känns som de kan ställa upp med vilket piratmanskap som helst just nu och vinna. Så bra är de. Och när det gäller just manskapet så finns en del att säga.

Kort om status hos några förare:
Antonio Lindbäck: Kör bra i Sverige, mindre bra utanför Sverige.
Linus Sundström: Kör som en gud i England och kommer göra det även i Sverige, snart.
Damian Balinski: Tog 12 pinnar i den polska ligan i söndags och kommer göra en bra insats på tisdag.
Robert Kosciecha: Kör mindre bra i Polen men har gjort en helt fantastisk inledning i Sverige.
Greg Hancock: Levererar poäng men kan bättre. Men ingen brådska, amerikanen kommer att vara bäst när de som bäst behövs.
Rafal Dobrucki: Känns ganska underskattad även om han gör jämna matcher. Han kan om han vill, ibland ger han upp.

Piraterna kommer att vinna mot Västervik. Mitt tips: 52-44 till Piraterna

Till sist...Damian Balinski får chansen igen. Och jag tror, jag tror mina vänner, att Damian Balinski, i morgon, kommer att göra sin bästa insats för Piraterna på hela året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar